onsdag 21 november 2012

KLAPPAT OCH KLART


Oväntat val av Årets Julklapp

De lokala handlarna i Örkelljunga Monarki slog världen med häpnad idag när man utsåg brödkaveln till Årets Julklapp. Den dynamiske ordföranden i Köpmannaföreningen Bengt Gerrysson förklarar det överraskande valet så här: ”Brödkaveln förenar den gamla tidens goda hantverk med det moderna livet i Örkelljunga Monarki av idag. Brödkaveln är ett genuint och praktiskt redskap som passar hela familjen nu till jul. Pappa kan använda den i sitt trendiga surdegsbak och barnen till att baka mumsiga pepparkakor med. Och för mor i huset är den användbar till lite av varje…”

H.M. Drottning Carina är mycket förtjust i valet av Årets Julklapp: ”Ja, jag har minsann redan varit nere på Coop och handlat lokalt och köpt mig en redig bamsebrödkavel. Nä, jag tänker absolut inte ge bort den i julgåva, utan kommer att testa den hemma redan ikväll. Jag fick en hel del heta tips av den hjälpsamma personalen om hur man kan använda den till både det ena och det andra…”

En som är däremot är mycket missnöjd över att brödkaveln utsetts till 
Årets Julklapp är Sven Swinger, föreståndare för Örkelljunga Järnhandel: 
”Ja, fy hundan! Jag som var hundra på att järnröret efter den senaste tidens rabalder skulle bli årets klapp…”

Reportage & Foto: Fiffi Faager

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar