tisdag 18 december 2012

MER JUL


Lockande julklappar för hårfagra

Apropå reportaget Ljuvliga julklappstips har frisörerna på nya fräscha Salong Betong hört av sig till redaktionen och påpekat att man minsann 
i deras intima shop också saluför ett brett sortiment av underbara julklappar. Hos Salong Betong finns således allehanda praktiska produkter att ge bort som julgåva till den hårfagre medborgaren. Hårborste, kam och ett härligt löddrande hårshampoo är alltid passande presenter till den lurviga och 
kurviga kvinnan:

För den som föredrar en lite mer trimmad eller rent utav rakad mutta är kanske en sexig sax eller en burk redigt raklödder en lämplig julklapp:
Fantastiskt fina frottéhanddukar i en modernt moderatblå färg återfinns också i Salong Betongs imponerande sortiment:

Fotnot

Ägare till Salong Betong är H.M. Drottning Carina, som kommenterar sitt inhopp i frisörbranschen så här: ”Tja, som regent i Örkelljunga Monarki har jag ju inte precis haft så mycket att stå i de senaste sex åren eller rättare sagt… jag har i princip gjort eh… ingenting. Och i längden blir det ju litta enformigt… Vår bedagade bygd skriker ju efter nya företag och entusiastiska entreprenörer och plötslig en dag fick jag den lysande idén att starta eget inom fittfrisörbranschen. Den hårfina grenen behärskar jag min själ till fullo efter åtskilliga år av trimmande och hyvlande… I Örkelljunga Monarki är detta med mus make-over helt jungfrulig mark. De flesta fruntimmer i byn knatar ju omkring med ett redigt risigt buskage mellan benen. Men nu är det nya moderna tider i vår monarki och Salong Betong har fått en hårresande framgångsrik start. Livet är underbart, när underlivet är bart! Wow! 
Carina råkkar fitt i Swinging Örkelljunga igen!”
Efter en kort andhämtningspaus uttrycker dock majestätet sitt massiva missnöje över att hennes sensuella salong blev sidsteppad vid Örkelljunga Nyheters genomgång av aktuella julklappstips: ”Ja, jag blev förstås fly förbannad när jag såg att Örkelljunga Nyheter helt missat Salong Betongs utbud av ljuvliga julklappar. Det krävdes ju vissa påtryckningar för att slutligen få in den här gratisannonsen i tidningen. Exakt vilka mutor jag använde mig av vill jag inte närmare gå in på, men chefredaktör Sven Springer är i år hjärtligt välkommen till årets kungliga juldagsbal på slottet… 
Om han rakar pungen först, förstås… Pungen å Drottningen har du väl hört talas om, hihi…”

Reporter: Sven Bunker
Fotograf: Sven Smyger/Scandalpix 

2 kommentarer: