torsdag 21 juli 2011

BUSKIS

Kvinnaböske i Dalen


I motsats till sina artistkollegor ställer Hasse Andersson med sitt Kvinnaböske Band upp i årets version av sommar-underhållningen ”Kul i Dalen”. Han förklarar sitt beslut så här: ”Ja, egentligen tycker jag precis som de andra entertainrarna att det är för jävla dåligt att här inte finns någon ny scen i år som utlovat. Det här skjulet är den absolut minsta och mest primitiva estrad jag nånsin spelat på.
Här finns inget omklädningsrum och inga toaletter. Så jag får väl knata ut i böskarna och slå en drill om det skulle trycka på. Och det är ju gott om skymmande sly i den här fullständigt bedrövliga Stadsparken… Att jag trots allt deltar i årets ”Kul i Dalen” beror mest på att jag behöver pengarna till det senaste i raden av mina husbyggen. Nu hoppas jag bara på att det blir regn så att jag och mitt Kvinnaböske Band får spela inomhus på en någorlunda redig scen…”

Kvinnaböske Band, som naturligtvis bara har kvinnliga medlemmar, gör verkligen skäl för sitt lite ekivoka namn, vilket kan konstateras efter att ha tagit del av de här bilderna från de svettiga repetitionerna i Hasses Lada:
Den härligt håriga orkestern tränade naturligtvis lite extra på sin odödliga slagdänga och stora publiksuccé Änglahår
Hasse Andersson har ju förresten själv en redig böske i ansiktet, något som han med glimten i ögat förklarar med att han just svalt en grå ekorre.

Kvinnaböske finns förresten
i verkligheten någonstans
i Sverige:


Nöjesreporter:
Sven Styfver/ÖN
Fotograf:
Sven Smyger/Bushpix
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar