söndag 19 februari 2012

KORVSTÅND

Stort sug efter Orvars korvar

Örkelljunga Monarkis ende invandrare, den jovialiske Orvar Chorizo, bedriver sedan en tid tillbaka egen rörelse i form av ett kulinariskt kurdiskt korvstånd bredvid Coop Extra. Hos Orvars Korvar går affärerna alldeles lysande.
”Det är strålande tider, härliga tider för min lilla korvkiosk”, utbrister Orvar med ett brett leende och fortsätter: ”Ja, det är minsann ett redigt sug efter mina specialslangar här i Örkelljunga. Jag har otroligt många nöjda kunder nuförtiden. Och kunden har ju alltid rätt, eller hur? Ibland skämtar jag till det med mina stamgäster och drar den där om att kurden har alltid rätt, haha! Ja, jag gjorde helt rätt som satsade på ett rejält stånd här i byn. En redig bamsekorv med tillbehör är ju för fan exakt vad folket vill ha. Och det får dom min själ här på Orvars korvar!”
Örkelljunga Nyheters flyhänt flitige fotograf Sven Smyger har, från en diskret position i sin alldagliga tjänstebil parkerad strax intill Orvars Korvar, dokumenterat några av alla de mer än tillfredsställda kunder som dagligen frekventerar Orvars präktiga stånd.
Tja, allting har en ände, men korven den har två.
Och snipp snopp snut
så var reportaget slut.

Redaktör: Sven Stake/ÖN
Fotograf: Sven Smyger/Scandalpix

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar