onsdag 10 november 2010

BUSSRESA

Kommunen sponsrar buss

till Dansbandskampen

På lördag har medborgarna i Örkelljunga kommun chansen att få se Carinaz live i Dansbandskampen. Initiativet kommer naturligtvis från kommunalrådet själv. Kommunen sponsrar nu en buss till Norrköping för 15 000 kronor. Pengarna tas från kommunstyrelsens konto för marknadsföring.
Att det överhuvudtaget finns ett sådant konto kom nog som en överraskning för de flesta. Att marknadsföra en så undermålig produkt som Örkelljunga kommun verkar så meningslöst att det inte ens känns lönt att försöka. Allting går inte att sälja med mördande reklam.
Turistchefen har haft det ansträngande uppdraget att arrangera bussresan. För att legitimera sin existens har hon lycktas få ärendet att omfatta en hel arbetsvecka.
Nu är det ju inte första gången som kommunen arrangerar en sponsrad marknadsföringsresa. Förra veckan gick bussturen till Gekås i Ullared. Kommunalrådet ledde naturligtvis delegationen. Med sig hade hon i första hand sina hovdamer från kommunens olika förvaltningar. Tokshopping i Ullared är ju inget som i särskilt hög grad attraherar män. Så i vimlet i bussen syntes socialchefen, turistchefen, stadsarkitekten, personalsekreteraren, verksamhetsområdeschefen samt diverse enhetschefer för ditten och datten.
Ja, det blev en helt igenom lyckad shoppingresa för samtliga deltagare. Vari själva marknadsföringen av Örkelljunga kommun bestod är dock mer osäkert och ingen brydde sig om det heller.
På hemväg från Ullared stannade sällskapet till vid Systembolaget i Falkenberg för inköp av stärkande drycker. Man blir ju svettig och törstig av att shoppa en hel dag. Stämningen steg till oanade höjder under hemfärden i takt med att knattingarna tömdes på sitt innehåll. Det var m.a.o. festligt, folkligt och fullsatt. Det blev många kissepauser längs vägen för att lätta på de små blåsorna.
När bussen sent om cider anlände till Örkelljunga city var humöret verkligen på topp och kommunalrådet var mycket angelägen om att få visa upp sina nyinköpta fynd. Hon viftade ivrigt med ett antal behåar i olika modeller och färger av märket Boris Bra. På bilden nedan visar hon upp sig i ett par chica ljusgröna trosor med vita hjärtan i storlek XXXL av märket Morgan Mus.

Kommunal betonghäck modell XXXL
Foto: Pappa Razzi/Scandalpix
Hon hade köpt på sig inte mindre än 10 stycken 6-pack trosor i varierande mönster och kulörer. Hon förklarade mängden med att hon ju sitter i så många viktiga och betungande möten att det blir rätt svettigt om baken och i grenen emellanåt och att hon därför måste byta trosor med jämna mellanrum. Kommunalrådet lovade att återkomma med en utvärdering av själva marknadsföringen när hon nyktrat till.


Sven Starkström/ÖN orkbilder@gmail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar